(tenzij u hier kennis van neemt en ze omdraait in uw voordeel uiteraard)

1 Uitstekende producten en/of excellente service zijn nog slechts de basis.

Goede producten en/of een excellente dienstverlening zijn nog slechts de basis zijn van succes. In 2016 is er meer voor nodig om boven het maaiveld uit te steken en om de aandacht te vangen van een doelgroep.

2 Thought Leadership.

Thought leadership of “kennisleiderschap” wordt ook wel gezien als een van de belangrijkste factoren voor online en ofline succes in 2016. Ieder bedrijf zou moeten streven naar thought leadership in zijn of haar specialisme. De nieuwe economie wil eerst ontvangen en dan pas -vertrouwen- geven. Daaraan bijdragen door kennis te delen, potentiële kopers van valkuilen behoeden en oprecht te willen geven voor het ontvangen is daarom een absolute must. Kennisleiderschap werkt als een magneet op andere geïnteresseerden en er wordt viraal naar u doorverwezen als u zich bewijst als kennisleider.

3 Geef uw klanten inzicht

Nee niet zomaar statistieken over een beweging maar waar komen we vandaan, waar zijn we en waar gaan we naar toe? Inspireer uw klanten met inzichten die mijn wereld ook verruimen en de context geven voor mijn onderneming of situatie.

4 Word uitgever

Een andere belangrijke trend is dat ieder bedrijf zichzelf zou moeten zien als uitgever. Content produceren en delen via alle beschikbare kanalen. Technologie is geen belemmering of voorrecht van enkelen meer. De democratisering van de drukpers is gegeven met social media, white papers, blogs en video. Geen excuses meer, technologie is bovendien uiterst schaalbaar geworden en kan zorgen voor disruptie in markten waar dat tot voor kort onmogelijk werd gehouden. Denk aan de financiële wereld waar banken links en rechts worden ingehaald door nieuwe initiatieven klein en groot die marktaandeel en uiteindelijk het bestaansrecht van logge niet innovatieve instituten zullen aantasten.

5 Word probleem expert van uw klant

Uw klant kent zijn eigen problemen niet, ziet vaak alleen de symptomen maar breng deze niet in verband met zijn mogelijkheden.  Iedere business owner ziet dagelijks de symptomen van een falend beleid maar herkent ze niet. Doet een concurrent het beter? Besteden klanten steeds minder geld?  Komen ze voor minder lucratieve producten of oplossingen? Loopt het personeel weg? Moet u steeds harder werken om hetzelfde resultaat te behalen? U bent de houthakker die steeds meer bomen wil vellen maar vergeet zijn bijl te slijpen. Hakken wordt steeds lastiger terwijl u juist meer moet doen.

Die slijpsteen dat zijn wij. We geven u inzicht in de trends op online marketing vlak en vergroten uw slagkracht als uitgever en als bedenker van thought leadership content. Bieden u de handen om uw boodschap onder de aandacht te brengen van een groot publiek.