Betaald adverteren is geen sinecure als je het goed wilt doen. Je moet goed op de hoogte zijn van de biotoop die AdWords en social media ads met zich meebrengen. Daarnaast vergt het ook behoorlijk wat tijd om campagnes voortdurend te monitoren, te optimaliseren en aan te passen aan de veranderende markt, assortiment en seizoenen.

Niet gek dus dat veel ondernemers dit werk uitbesteden aan gespecialiseerde SEA bureaus. Je krijgt vervolgens keurige rapporten die steevast aantonen dat het beter gaat en dat de doelstellingen worden behaald. U blijft keurig binnen de lijntjes met uw budget en KPI’s als kosten per acquisitie.

Veel mis in SEA land!
U wilt er waarschijnlijk helemaal niet aan denken maar in uw achterhoofd weet u wel beter. Wie voert precies uw campagne management uit? Een ervaren medewerker of een stagiair? Weet degene die uw campagne managed wel wat er precies speelt in uw branche? Wat de customer journey van uw klant is? Uw omni channel strategie? Zijn ze goed bekend met uw assortiment en benutten ze die kennis niet voor een belangrijke concurrent terwijl u daar klant bent of zodra u er weg gaat? Toen de relatie net begon waren er veel wijzigingen en nieuwe inzichten maar daar hoort u de laatste tijd steeds minder van. Bent u een slapende klant geworden die nog slechts een gepeperde rekening krijgt voor werk wat al lang niet meer die grote inspanning vergt? Kunnen de kosten per acquisitie niet wat verder naar beneden?
Precies de redenen waarom veel grote bedrijven de SEA activiteiten steeds vaker in eigen huis onderbrengen.

Wij meten het voor u door.

Op drie verschillende manieren beoordelen wij de prestaties van uw SEA bureau.

1) We halen uw campagnes door een uitgebreide test. Deze omvangrijke test is ontwikkeld door het onafhankelijk bedrijf AdChecker. Zij kijken wat uw werkelijke kwaliteitsscores zijn, hoeveel wijzigingen er in uw campagnes hebben plaatsgevonden, met welke zoekwoorden geadverteerd wordt. Of alle commerciële opties wel benut worden, of er geen broken links in uw advertenties zijn etc. etc. Op basis van deze test berekenen ze de besparingen en optimalisaties die er mogelijk zouden zijn in uw campagne.

2) We vragen uw bureau om feedback op de gevonden resultaten. Wel zo eerlijk. Het aantal wijzigingen in een campagne is namelijk niet zaligmakend en er kan veel denkwerk gaan zitten in op het oog kleine wijzigingen. Kwantiteit vs kwaliteit. We vragen ook u om een opinie en om uw ervaringen met het bureau. Zijn ze flexibel, spelen ze goed in op uw verzoeken, bent u tevreden met het contact, de manier van rapportage, de resultaten etc.

3) Een ervaren test panel van zeer goed ingevoerde SEA marketeers beoordelen alle aspecten en geven een slotconclusie en cijfers aan de prestaties van uw bureau.

Kosten: 750,- euro op basis van budgetten tot 100.000,- euro per jaar.

Doet u mee?